Podatek od środków transportowych jako czynnik lokalizacji baz przedsiębiorstw transportowych : studium zachowań jednostek gospodarczych transportu drogowego
Podatek od środków transportowych jako czynnik lokalizacji baz przedsiębiorstw transportowych : studium zachowań jednostek gospodarczych transportu drogowego Motor vehicles taxas a factor in localisation of transport enterprise head quarters : case study of road transport enterprises ’ behaviors
Problem lokalizacji baz transportowych wywołany kosztowymi wymiarami podatku
od środków transportowych pojawia się jako efekt strategicznej decyzji kształtowania tego
podatku przez ciążące – do obszaru działania przedsiębiorstw transportowych – jednostki
samorządu terytorialnego. Wobec możliwości do pewnego stopnia elastycznego kształtowania
poszczególnych stawek podatku od środków transportowych przez jednostki samorządu
terytorialnego kierownictwo przedsiębiorstw transportowych stara się optymalizować
ostateczny poziom wydatków finansowych, wynikających z tego elementu fiskalizacji.
Na tym tle można badawczo zidentyfikować standardowe i organizatorskie, a jednocześnie
adaptacyjne i aktywne zachowania przedsiębiorstw transportowych, mając na
celu ustalenie ich stosunku do problemu alokacji własnych baz taborowych w kontekście
uciążliwości kosztowej podatku od środków transportowych.
The problem of own cost estimation and pricing of transport services can be
considered on several levels. Without a doubt, one of the key activity factors shown
by transport companies management is the carriage market domain they represent and
co-create.
The analysis of economic subjects behavior in these domains of transport production
show an active attitude towards costing and pricing mainly in passenger transport
companies.
The motor vehicles tax is one of the main cost factors of those enterprises. Its
different form in various local government units can be a subject of an analysis on
whether this financial expenditure confirms the preset standard of active behavior of
the enterprises.
The detailed research problem is set upon the inquiry on whether the motor vehicle
cost and the systematic possibilities of its active forming can lead to a change of location
of hauler companies headquarters and therefore whether it confirms the ability of
transport enterprise to elastically create their unitary costs.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00