Research on Apparent Friction Factor in Perforated and Slotted Horizontal Filters to Dewater Opencast Mines Using Numerical Analysis Badania nad widocznym współczynnikiem tarcia w perforowanych i szczelinowych filtrach poziomych do odwadniania kopalń odkrywkowych przy użyciu analizy numerycznej
In the mining industry, the horizontal wells have been using for dewatering purpose for several years. Due to unique characteristics, those horizontal filters are recommended to balance both the mechanical strength and hydraulic performance. Pressure drop along the horizontal well is one of the essential factors that affect the performance of a wellbore, the dewatering capacity as well. The pressure drop is caused due to four separate factors: wall friction, perforation roughness, inflow acceleration and mixing effects. In this publication, numerical analysis was implemented with different types of perforated and slotted pipes to investigate the effects of two later factors: inflow acceleration and the mixing effects. The simulated data using ANSYS 14.5 was analyzed using universal velocity distribution law in combination with the roughness function and influx flow. The results revealed that the apparent friction factor is a linear function of roughness friction factor and the total inflow rate ratio.
W ostatnich latach, w przemyśle wydobywczym studnie poziome są wykorzystywane do odwadniania. Ze względu na wyjątkowe właściwości te filtry poziome są zalecane, aby zrównoważyć zarówno wytrzymałość mechaniczną, jak i wydajność hydrauliczną. Spadek ciśnienia wzdłuż odwiertu poziomego jest jednym z podstawowych czynników wpływających na wydajność odwiertu, a także wydajność odwadniania. Spadek ciśnienia jest spowodowany czterema odrębnymi czynnikami: tarciem o ścianki, chropowatością perforacji, przyspieszeniem dopływu i efektami mieszania. W niniejszej publikacji zaimplementowano analizę numeryczną różnych typów rur perforowanych i szczelinowych w celu zbadania wpływu dwóch późniejszych czynników: przyspieszenia dopływu i efektu mieszania. Symulowane dane za pomocą oprogramowania ANSYS 14.5 zostały przeanalizowane przy użyciu uniwersalnego prawa rozkładu prędkości w połączeniu z funkcją chropowatości i przepływem napływowym. Wyniki wykazały, że widoczny współczynnik tarcia jest liniową funkcją współczynnika tarcia chropowatości i współczynnika całkowitego napływu.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00