W artykule omówiony został wpływ nierówności podłużnych na trwałość nawierzchni drogowej. Interakcja pojazdu z na-wierzchnią drogową ma charakter dynamiczny. W wyniku nierówności drogi wzbudzane są drgania pojazdu mające wpływ na komfort użytkowników pojazdu, przewożony ładunek oraz trwałość nawierzchni drogowej. W pracy określony został wskaźnik dynamiczny przyrostu oddziaływania na nawierzchnię siłą od drgań pojazdu. Wykorzystany został w tym celu model dyskretny pojazdu ciężkiego.
The article discusses the effect of longitudinal unevenness on the durability of road pavement. The interaction of the vehicle with the road pavement is dynamic. As a result of vehicle unevenness, vehicle vibrations are inducted, affecting the comfort of the vehicle user, the transported load and the durability of the road pavement. The dynamic force from the vibration of the vehicle has been determined. A discrete model of heavy vehicle was used for this purpose.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00