The paper presents the main problems of nature and forestry education based on social media (Facebook). Special attention was given to the general function of social media, emphasizing the negative phenomena that accompany it. The limited knowledge of national aspects of online education was highlighted. The identified, most significant problems present in the use of social media to disseminate knowledge of nature and forestry include: a low level of knowledge about the national educational aspects conducted online, the lack of a detailed demographic description of people visiting these profiles or the lack of a tool (program, algorithm, application), which would allow one to determine the level of knowledge in the field of nature and forest education among social media users. Given such complex problems of educational, communicational, and civilizational nature, it is necessary to consider the correctness of conducting education on a fundamental level. It would facilitate building human relationships, positively affecting both participants’ and educators’ mental and physical health, and reduce the negative phenomena and society’s behavior on social media.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00