W artykule przedstawiono różne kryteria postrzegania młodości i dojrzałości naukowej widzianej z kilku perspektyw. Pierwsza z nich wskazuje wizerunek naukowca przez pryzmat języka i potocznej polszczyzny, druga przedstawia wyniki badań na temat postrzegania dojrzałości i regulacje prawne z obszaru szkolnictwa wyższego. Trzecia ujawnia, jak dojrzałego i młodego naukowca charakteryzuje się w mediach. Rozbieżność ujęć widocznych w przekazach skłania do postawienia pytania o funkcję kreślonych portretów i ich odrębność. Wśród metod badawczych wykorzystano badania ilościowe, analizę korpusową i pomocniczo analizę treści oraz analizę komparatywną danych statystycznych i wyników badań wtórnych.
The article presents various criteria in the perception of scientific youth and maturity seen from various perspectives. The first one assesses the image of a scientist through language and colloquial Polish; the second one presents the results of a research investigating the perception of maturity and the regulating laws in the area of higher education. The third one reveals, how a young and mature scientist is characterized in the media. The discrepancy between the frames seen in the transfers poses questions about the functions of the drawn portrays and their separateness. Among the research methodologies quantitative research has been used as well as corpus analysis, contents analysis, comparative analysis of statistical data and secondary research results.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00