Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Competition and Diffusion of Telecommunication Services: The Multimedia Communication Services in Brazil

Tytuł:
Competition and Diffusion of Telecommunication Services: The Multimedia Communication Services in Brazil
Autorzy:
Rauen, C. V.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/307604.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy
Tematy:
Brazil
broadband
competition regulation
international experiences
Źródło:
Journal of Telecommunications and Information Technology; 2012, 4; 22-30
1509-4553
1899-8852
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper aims to discuss the recent trends in the regulation of telecom services regarding the diffusion of broadband. To this matter, it compares the recent international competition regulation experiences to the Brazilian scenario. Considering that the telecom sector passed through huge technological and structural transformations in the last decades (from typical voice communications to convergent services based on broadband, and from voice services monopoly to multiple services oligopoly), its regulatory framework has also changed. Lately, several countries - such as the United States, the Netherlands, Korea and Chile - have established inter and intra-platform competition regulations in order to expand the access to the new forms of communications based on broadband. In Brazil, such mechanisms are not fully explored, and the country has lots of areas in which there is no competition in broadband services (known as multimedia communication services). As a result, Brazil has one of the highest prices of broadband services and one of the lowest levels of broadband penetration. In this way and considering international success in expanding services through competition, the paper defends that such mechanisms should be reinforced in the Brazilian broadband market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies