Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Everyday Educational Life of Younger School Age Students During the SARS-CoV-2 Pandemic

Tytuł:
Everyday Educational Life of Younger School Age Students During the SARS-CoV-2 Pandemic
Codzienność edukacyjna uczniów w młodszym wieku szkolnym w czasie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2
Autorzy:
Bonar, Jolanta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/30148746.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
młodszy wiek szkolny
codzienność edukacyjna
pandemia
younger school age
everyday educational life
pandemic
Źródło:
Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne; 2023, 17, 2; 88-102
2450-4491
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to reconstruct everyday educational life during the Covid-19 pandemic experienced and subjectively expressed by early childhood education students. Focusing on the child’s perspective is in line with modern studies of childhood, in which it is preferred to know and understand the situation of children with their active participation and based on their narratives (Jarosz 2018). The research material was collected in the course of studies located in the constructivist paradigm assuming that social realities are constantly reconstructed, and the only way to recognize them is to appeal to subjective opinions, experiences and beliefs. Focus group interviews conducted in the third grades of selected schools in Poland were used to articulate students’ own opinions and to reach various emotional states behind verbalized beliefs.

Celem artykułu jest rekonstrukcja codzienności edukacyjnej w dobie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 doświadczanej i wyrażanej subiektywnie przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Pokazanie optyki dziecka jest zgodne z nowoczesnymi badaniami dzieciństwa, w których preferuje się poznawanie i rozumienie sytuacji dzieci przy ich aktywnym współudziale oraz w oparciu o ich narrację (Jarosz 2018). Materiał badawczy zebrano w toku badań lokowanych w paradygmacie konstruktywistycznym, przyjmującym, że rzeczywistości społeczne są wciąż na nowo (re)konstruowane, a jedyną drogą ich rozpoznania jest odwołanie się do subiektywnych opinii, doświadczeń, przekonań. Wykorzystano wywiad fokusowy, prowadzony w klasach trzecich wybranych szkół w Polsce, pozwalający na artykulację własnych opinii oraz dotarcie do różnorodnych stanów emocjonalnych kryjących się za werbalizowanymi przekonaniami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies