The article describes the antinomy of communicative activity and communication. The behavioral essence of (non-) verbal communication, its uniqueness and creative nature are proved; dominant continuum characteristics of verbal negotiation and conditions for their implementation are described. Impersonal nature of communication is opposed to the egocentric properties of communicative activity. Ethological essence of communication is postulated – its connection with linguistic ethos. The most important ethological characteristics of verbal communication are considered: motivation, appellativeness, reasonableness, relevance, arbitrality, devotion.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00