Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Linear characteristics of the sloshing phenomenon for the purpose of on-board ship’s stability assessment

Tytuł:
Linear characteristics of the sloshing phenomenon for the purpose of on-board ship’s stability assessment
Linearyzacja w opisie zjawiska sloshingu na potrzeby eksploatacyjnej oceny stateczności statku
Autorzy:
Krata, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/281716.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej
Tematy:
sloshing
free surface of liquids
ship's stability
Źródło:
Journal of Theoretical and Applied Mechanics; 2009, 47, 2; 307-320
1429-2955
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents results of experimental research and numerical simulations of the sloshing phenomenon. The research was focused on computation of the heeling moment affecting stability of a vessel. The proposed linearisation enables application of the results to the asses- sment of the ship’s stability. The dependence of the heeling moment upon localisation of a tank in the ship’s hull is analysed. The heeling moment obtained in the course of the research was compared to the moment computed in accordance with the Intact Stability Code requirements. The study may be a contribution to the more sophisticated estimation of the ship’s stability than it is achieved nowadays.

Artykuł prezentuje wyniki badań eksperymentalnych i symulacji numerycznych ruchu cieczy w niepełnych zbiornikach statku. Istostą badań było wyznaczenie momentu przechylającego statek wskutek ruchu cieczy w zbiornikach, co wpływa na stateczność poprzeczną statku. Zaproponowana metoda linearyzacji momentu umożliwia implementację wyników badań przedmiotowego zjawiska do praktyki oceny stateczności poprzecznej statku. Szczególną uwagę zwrócono na zależność pomiędzy momentem przechylającym statek a lokalizacją niepełnego zbiornika względem osi kołysań bocznych. Zarazem wyznaczany moment przechylający został porównany do quasi-statycznego momentu wyliczonego zgodnie z zaleceniami Kodeksu ISC. Przeprowadzone badania mogą stanowić element poprawy wiarygodności oceny stateczności statku dokonywanej ru- tynowo przez oficerów ładunkowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies