The paper concerns the prototype of a propeller engine test bench stand designed for durability
tests of airplane piston engines of 150-250 kW power range (Ostapski, 2011b, 2008). The technical
data of the prototype engines to be tested on the bench have been adopted. It is obvious that at
the beginning of the design process there is no information about the vibration spectrum of the
propeller shaft, which is at the production process at that time. The basic 3D model of test bench
constructional variants are presented in the article. Modes and frequencies of free vibrations are
defined in ANSYS environment for both the loaded and unloaded structure and for various
design variants. The estimated vibration frequency range for the propeller shaft varies from
ƒ = 22 to ƒ = 360 Hz. In such a case, there is no easy way for rational test bench construction
to be completely “untuned” to the vibration forcing load. This is the reason for introducing the
basic model and few its modifications. After first engine tests, it should be possible to separate
natural vibrations of the bench and high amplitude vibrations of the engine.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00