A method for identification of the aircraft control based on the recorded linear and angular accelerations is presented in the paper. The aircraft accelerations have been calculated by means of numerical simulation of a flight for specified deflections of the control surfaces. these values have been also applied to reconstruction of the manual control. The computations were made for the I-22 IRYDA M93 aircraft.
Wyznaczanie sterowania samolotu na podstawie zarejestrowanych przyspieszeń liniowych i kątowych. W pracy przedstawiono metodę wyznaczania kątów wychyleń powierzchni sterowych oraz sterowania zespołem napędowym na podstawie zarejestrowanych przyspieszeń liniowych i kątowych samolotu. Przyspieszenia działające na samolot zostały wyznaczone w drodze symulacji numerycznej lotu samolotu przy z góry zadanym sterowaniu powierzchniami sterowymi oraz obrotami silnika. Nastepnie, wykorzystując tą samą metodę, przeprowadzono próbę odtworzenia tych sterowań. Obliczenia zostały wykonane na przykładzie samolotu I-22 Iryda M93 jako obiekcie testowym.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00