Artykuł stanowi kontynuację prac nad kształtowaniem wibroaktywności przekładni zębatej z wykorzystaniem badań stanowiskowych. Eksperyment doświadczalny wykonano z wykorzystaniem wibrometru laserowego przy pomocy, którego zarejestrowano sygnały prędkości drgań. Podczas badań wykonano serię pomiarów przy obciążeniach jednostkowych Q wynoszących: 1 i 2,15MPa. Przedstawione w opracowaniu wyniki potwierdzają istotny wpływ wartości liczby przyporu zazębienia na generowane przez korpus przekładni drgania.
This paper is a continuation of works devoted to the shaping of the vibroactivity of gearboxes using stand tests. The experimental test was made using a laser vibrometer which recorded the signals of vibration velocities. During the tests, a series of measurements was performed at unit loads Q amounting to 1 and 2.15MPa. The results presented in the paper confirm a significant influence of tooth contact ratio on the gearbox housing vibration it generates.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00