Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój i funkcjonowanie kin w Łodzi

Tytuł:
Rozwój i funkcjonowanie kin w Łodzi
The Development and Functioning of the Cinemas in Łódź
Autorzy:
Litaszewska, Aleksandra
Mordwa, Stanisław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/26469673.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
geografia usług
rozmieszczenie kin
kino
Łódź
Źródło:
Space – Society – Economy; 2008, 08; 165-174
1733-3180
2451-3547
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This case study considers the development and functioning of the cinemas in Łódź as a complex process of decision making which several interests and concepts with one other. Contemporary cinemas network in the city is the result of different localization decisions in various periods of the history of the city. The paper concerns: the genesis of cinemas network, cinemas present situation and current functioning; the image of the Łódź's cinemas.

Od początku swego powstania kino cieszyło się ogromną popularnością. W początkowej fazie rozwoju sieci kin nierzadko zdarzało się, że kina ze sobą sąsiadowały, a mimo to dobrze prosperowały. W latach 70-tych ubiegłego wieku, latach największego rozkwitu sieci łódzkich kin, wciąż powstawały nowe placówki. Później niestety nastąpił jednak regres. Wyniknął on głównie z utraty widzów na rzecz innych odbiorników audiowizualnych i form przekazu, oraz ze zmiany zachowań klientów i ich preferencji gospodarowania wolnym czasem. Swoje piętno na kinach odcisnęły również: kryzys społeczno-gospodarczy ostatnich dekad XX wieku, a następnie procesy transformacji. Obecnie w Łodzi obserwować można efekty ścierania się dwóch głównych tendencji w polskim kinie. Z jednej strony są wielo- i wielkosalowe sieci kin premierowych nastawione ze swoim produktem na widza popularnego. Stoją za nimi wielkie, nawet ponadnarodowe, koncerny dystrybucyjno-medialne. Alternatywę dla nich stanowią kameralne kina studyjne, preferujące niszowy, ambitny repertuar. Kina te nakierowane są na różnorodne formy kontaktów bezpośrednich z widzami, oferują wiele festiwali artystycznych i imprez okołofilmowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies