In order to evaluate the impacts of a motor vessel after installing wind sails, the aerodynamics of the sail should be
accurately calculated. However most of the research on sails are based on stable wind instead of natural wind which
is changing horizontally and vertically. In this paper wind tunnel tests are carried out based on stable wind field and
simulated natural wind field, the results shown that there are 16–44% decrease in natural wind in terms of lifting
coefficient and 11–42% decrease for drag coefficient. This would provide a valuable reference to the effectiveness
evaluation of the impact of sails for sail assisted ships.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00