Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania wpływu drgań komunikacyjnych na obciążony gazociąg stalowy

Tytuł:
Badania wpływu drgań komunikacyjnych na obciążony gazociąg stalowy
Investigation of the influence of route traffic vibrations on an loaded steel pipeline
Autorzy:
Gawędzki, W.
Tarnowski, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/257435.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy
Tematy:
teren niestabilny
gazociąg
drgania komunikacyjne
odkształcenie kierunkowe
analiza widmowa
unstable area
gas pipeline
route traffic vibrations
directional deformations
spectral analysis
Źródło:
Problemy Eksploatacji; 2009, 3; 65-74
1232-9312
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono główny cel badań poligonowych, którym było uzyskanie widma odkształceń kierunkowych gazociągu pod wpływem drgań komunikacyjnych. Scharakteryzowano wybrany do badań gazociąg oraz miejsce badań poligonowych. Dokonano opisu metody i aparatury zastosowanej w eksperymencie. Przeprowadzono analizę sygnałów odkształceń rurociągu spowodowanych oddziaływaniem poruszających się w jego sąsiedztwie pojazdów samochodowych. Wyznaczono widma sygnałów odkształceń za pomocą FFT w celu ustalenia składowych harmonicznych w sygnale. W celu oceny stopnia niestacjonarności zjawiska wykonano krótkoczasową transformację Fouriera STFT.

In the paper is presented the main task of the field tests and namely the spectrum of directional deformations as the effect of the route traffic vibrations. The pipeline selected for tests and the area of the pipeline were characterised. The method and apparatus applied for the experiment were described. The analysis of signals of the pipeline deformation as the result of car vehicles neighberhood traffic has been analysed. The spectra of deformation signals have been determined by application of FFT with the aim to establish harmonic components in the signal. The short-time Fourier transformation STFT has been made for the estimation of the phenomenon unstability grade.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies