W ostatniej dekadzie XX w. zostały opracowane i wdrożone liczne programy infrastruktury kolejowej, współfinansowane z funduszy Unii Europejskiej. Obejmowały one zarówno inwestycje w państwach członkowkich UE, jak również krajach stowarzyszonych i ubiegających się o akcesję. Celem realizacji tych programów jest poprawa konkurencyjności transportu kolejowego na rynku transportowym, a w konsekwencji zmiana proporcji między gałęziami transportu. W Unii Europejskiej obserwować bowiem można zjawisko narastającej nierównowagi między gałęziami transportu. W szczególności widoczny jest spektakularny wzrost znaczenia transportu samochodowego - na tę gałąź transportu przypada niemal połowa całego ruchu towarowego i ponad trzy czwarte ruchu pasażerskiego. Prowadzi to do powstania narastającego zatłoczenia (kongestii), zwłaszcza w głównych korytarzach transeuropejskich oraz w wielu większych i mniejszych miastach.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00