Trolejbusy z bateryjnym źródłem zasilania - doświadczenia eksploatacyjne i koncepcja liniowego zastosowania w Gdyni Trolleybuses with the battery power supply. Exploitation experience and the concept of application in Gdynia
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni od blisko piętnastu lat dokonuje sukcesywnej wymiany taboru na pojazdy niskopodłogowe. Pierwszy niskowejściowy trolejbus Jelcz M121MT został wprowadzony do eksploatacji w 1998 r. W latach 2001-2002 zakupiono cztery całkowicie niskopodogowe trolejbusy Solaris Trollino 12T, a od 2003 r. w parku taborowym zaczęty się pojawiać pojazdy wyposażone w napęd asynchroniczny. Pierwszym z nich byt Solaris Trollino 12AC wyposażony w układ napędowy czeskiej firmy Cegelec [1, 6]. W 2008 r. rozpoczęto przygotowania do realizacji projektu "Rozwój proekologicznego transportu publicznego na obszarze metropolitarnym Trójmiasta". Jednym z elementów tego projektu byt zakup 25 niskopodłogowych trolejbusów wyposażonych w autonomiczne źródło zasilania, co miało na celu zwiększenie niezawodności komunikacji trolejbusowej.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00