Rozpoczęcie programu budowy pierwszej linii dużej prędkości we Francji, co do której wstępna decyzja zapadła w sierpniu 1966 r., wiązało się z koniecznością opracowania nowej konstrukcji pociągu o prędkości maksymalnej przekraczającej znacznie 200 km/h. Pierwszy testy eksperymentalnego zespołu TGV 001 (Train Grande Vitesse) zakończyły się w 1973 r. osiągnięciem prędkości 318 km/h. 28 lutego 1981 r. seryjnie produkowany już pociąg TGV PSE ustanowił na nowej linii z Paryża do Lyonu nowy światowy rekord prędkości na torach - 380 km/h. Pociągi TGV stały się synonimem dużych prędkości i nowej jakości na kolejach.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00