Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarys metodyki badania sztywności nawierzchni i podtorza w strefach przejściowych do obiektów inżynierskich oraz na obiektach

Tytuł:
Zarys metodyki badania sztywności nawierzchni i podtorza w strefach przejściowych do obiektów inżynierskich oraz na obiektach
Draft of methodology for rigidity research on track structure and subgrade within transitional zone of engineering objects and on the objects
Autorzy:
Sołkowski, J.
Lisowski, S.
Pawlak-Burakowska, A.
Jamka, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/249069.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
strefa przejściowa
sztywność nawierzchni i podtorza kolejowego
efekt progowy
transitional zone
rigidity of track structure and railway subgrade
threshold effect
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2012, 3(99); 285-309
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań poligonowych sztywności nawierzchni kolejowych oraz ich podłoża w obrębie przyczółków i w strefach przejściowych, wykonane pod sterowanym obciążeniem lokomotywami poruszających się z różnymi prędkościami i w różnych kierunkach. Opisano zastosowaną metodykę pomiarową, która stanowi propozycję procedury postępowania przy odbiorach oraz diagnostyce stref przejściowych dla różnych rozwiązań konstrukcyjnych z punktu widzenia wielkości i zmienności efektu progowego.

The results of field research on rigidity of track structure and subgrade within abutment and transitional zone executed under control load by locomotives moving at various speed and in different directions have been presented in the paper. The applied measurement methodology, which could be proposed for procedures of technical acceptance and for diagnostics of transitional zones for various constructional solutions taking into account volume and variability of threshold effect.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies