Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane metody oceny stanu technicznego odwodnienia podtorza

Tytuł:
Wybrane metody oceny stanu technicznego odwodnienia podtorza
Selected methods for assessment of the technical condition of the substrate drainage
Autorzy:
Bazarnik, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/248945.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
odwodnienie podtorza
skanowanie laserowe 3D
georadar
railway
drainage
3D laser scanning
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2018, 1(115); 7-17
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Utrzymanie podtorza w stanie umożliwiającym prawidłową eksploatację i ciągłość ruchu kolejowego wymaga wydajnego i efektywnego systemu odwodnienia. Sprawne odprowadzanie wody wzdłuż torowisk, oprócz zasadniczego znaczenia dla trwałości i stateczności podtorza, wpływa na prawidłowe działanie rozjazdów, urządzeń SRK i innych urządzeń zasilanych prądem elektrycznym. Nieodpowiednia konstrukcja drenażu lub brak właściwego utrzymania i konserwacji może prowadzić do awarii, wpływając na bezpieczeństwo ruchu i wzrost kosztów utrzymania. Artykuł przedstawia możliwości wykorzystania do oceny stanu odwodnienia struktury torowiska nieniszczących metod pomiarowych, takich jak skanowanie laserowe 3D oraz georadar.

Maintaining of the railway subgrade in a condition enabling proper operation and continuity of traffic flow requires an efficient and effective dehydration system. The efficient drainage along the tracks, in addition to the essential importance for the durability and stability of the subgrade, affects the correct operation of turnouts, SRK devices and other devices powered by electricity. Inadequate drainage design or lack of proper maintenance can lead to failure and affecting the safety of journeys and increase in maintenance costs. The article presents the possibilities of using for non-destructive measurement methods, such as 3D laser scanning and georadar, to assess the drainage state of the track structure.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies