In the article, a study of conversion of energy in a hybrid (electro-hydrostatic) drive of a utility van intended
for city traffic is described. In this hybrid drive, the electric drive is periodically accompanied by hydrostatic
drive, especially during acceleration and regenerative braking of the vehicle. We present a mathematical
model of the hybrid drive as a set of dynamics and regulation equations of the van traveling at a given speed.
On this basis, we construct a computer program, which we use to simulate the processes of energy conversion in
electro-hydrostatic hybrid drive. The main goal of the numerical simulation is to assess the possibility of reducing
energy intensity of the electric drive through such a support of the hydrostatic drive. Our results indicate that it is
possible to significantly increase the efficiency of energy conversion in the electric drive by support of the
hydrostatic drive. In the article, chosen results of simulation studies for multiple starting and braking the car are
given, and they show a 30% decrease for energy drawn by the hybrid drive, compared to solely electric drive.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00