In this article the engine piston Renault Premium DXi11 430 460 EEV has been analysed using the Finite
Element Method. Analysis consider as well heat transfer phenomenon as the thermal and mechanical strains of the
piston. Simulations were performed for the point of engine maximum power. Piston material was assumed to be
40HM (1.7225) steel and its properties are delivered basing on available scientific papers. The simulation
assumed mean values of heat transfer coefficient, reference temperature and cycle pressure based on engine data,
maximum power engine work simulation in AVL Boost software and literature. Part of boundary condition
(e.g. cylinder wall temperature) was assumed basing on authors’ engineering intuition and experience. The
resulting temperature distribution in the piston was implemented for geometrically nonlinear mechanical FEM
analysis. Both the analysis of thermal stresses and stresses of the hot piston in the top dead centre were performed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00