The paper presents the process of kinematic simulation and FEM numerical analysis of the suspension system of
the light-wheeled vehicle. Fragment of the suspension system is a set of simple vibration damping mechanisms
occurring in light-wheeled vehicles. The materials used for analysis is aluminum, steel and rubber characterized by
properties hyperplastic. The suspension system has been subjected to the force generated from the substrate, resulting
from the prevailing inequality terrain. Kinematic simulation made using CAD software enabled the mapping of the
actual behaviour of the suspension with a simple steering mechanism, while passing at the characteristic curvilinear
track. Numerical investigations have enabled the analysis of stress distribution in the structural elements while
pointing out areas with the highest levels of stress reduced, designated by HMH hypothesis (Huber-Mises-Hencky).
The FEM analysis used local and global density of the mesh through which highlighted the level of maximum stress
concentration. Result of reduced stress distribution shown exactly on the complete form of the test model of a wheeled
vehicle suspension. In the analysis of numerical models have been used elasto-plastic materials and hyperplastic
available in the Abaqus. Calculations were carried out taking into account the issues of using geometrically nonlinear
Newton-Raphson method.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00