The article is devoted to the problem of decision support in a simulation environment prepared for the air traffic
control service. The limitations resulting from the functionality of the airport have been presented. In addition, the
“integration” problems resulting from the movement of aircraft on the apron have been presented. The article outlines
optimization problems such as minimizing the total taxiing time, taking into account the waiting time for the start of the
runway, minimizing the time elapsed from the first taxiing to the end of taxiing by the last aircraft or multi-faceted
functions, including, for example, penalties for deviations from the schedule of take-off / landing operations, failure to
keep the CFMU time slots, or for too long taxiing cycles. The article presents restrictions on taxiing of aircraft,
integration with other airport operations, decision problems and applied algorithms, groups of restrictions on taxiing
of aircraft, scheduled flight table, dependencies between individual operations, positioning of aircraft.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00