This paper focuses on a better understanding of the process of reflective cracking propagation
through the pavement structure. A series of finite element numerical simulations were conducted
to investigate the initial stress and strain states in typical semi-rigid pavements with
and without reflective cracks under traffic loading. It was assumed that reflective-cracks propagate
from the base layer to the pavement surface. The influence of selected parameters, such
as the load position, overlay thickness, and subgrade quality on stress and strain concentrations
was investigated. The behaviour of the pavement structure under repeated traffic loading was
analyzed in terms of ground compaction. The original theoretical model proposed by Prof. Andrzej
Sawicki was used to predict the deformation of a pavement subgrade subjected to traffic
loading. The damaging effect of cracks appearing in the pavement structure was investigated.
It was found that even a single crack in the pavement structure may significantly reduce the
pavement lifetime.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00