Ride comfort for various passenger positions in a railway vehicle - simulation study Symulacyjne badania komfortu jazdy dla różnych położeń pasażera w pojeździe szynowym
The paper presents the analysis of ride comfort of a railway vehicle based on the results of numerical simulations for a model of a passenger car moving along a tangent track with random geometrie irregularities. The lateral and vertical rms accelerations in 1/3 octave frequency bands as wen as the weighted rms accelerations are calculated at several positions within the car body for two track sections with different track condition and for various vehicle velocities. The obtained accelerations are compared with the comfort and decreased fatigue boundaries according to the ISO 2631-1 and PN-91/S-04100 standards.
W pracy przedstawiono analizę komfortu jazdy pasażera pojazdu szynowego na podstawie wyników symulacji numerycznych dla modelu wagonu pasażerskiego poruszającego po torze prostym i sztywnym o losowych nierównościach geometrycznych. Wyznaczono poprzeczne i pionowe przyspieszenia skuteczne w pasmach tercjowych oraz odpowiadające im przyspieszenia ważone dla różnych położeń pasażera wewnątrz nadwozia pojazdu. Badania przeprowadzono dla dwóch odcinków toru o różnym stanie utrzymania oraz dla różnych prędkości jazdy. Otrzymane przyspieszenia porównano z wartościami granicznymi określonymi w normach ISO 2631-1 i PN-91/S-04100.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00