Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Założenia projektowe autonomicznego bezzałogowego pojazdu podwodnego na bazie torpedy SET 53

Tytuł:
Założenia projektowe autonomicznego bezzałogowego pojazdu podwodnego na bazie torpedy SET 53
The project foundations of autonomic unmanned under - water vehicle on the datum feature of the torpedo SET 53
Autorzy:
Szturomski, B.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/222843.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Akademia Marynarki Wojennej. Wydział Dowodzenia i Operacji Morskich
Tematy:
torpeda SET 53
bezzałogowy pojazd podwodny
ratownictwo morskie
MES (metoda elementów skończonych)
CAD
CAE
Autodesk Inventor
torpedo SET 53
unmanned underwater vehicle
sea rescue MES
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej; 2010, R. 51 nr 2 (181), 2 (181); 23-36
0860-889X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono koncepcję budowy podwodnego pojazdu bezzałogowego wykonanego na bazie torpedy SET 53 wyposażonej w elektryczny napęd zasilany z baterii akumulatorów. W pierwszym etapie pracy odwzorowano rzeczywistą zewnętrzną geometrię (z uproszczeniami) torpedy w programie Autodesk Inventor, na bazie której wykonano wstępne projekty niezbędnych zmian, obejmujących układ sterów zanurzenia i głębokości, głowę torpedy, obniżenie środka ciężkości, układ balastowy i inne. Zmiany projektowe wynikają głównie z konieczności zmniejszenia prędkości pojazdu z 23 w do 4–5 w.

The conception of building under-water unmanned vehicle executes on the datum feature of the torpedo SET 53 equipped in electric drive supply from the batteries was introduced in the article. Real torpedo external geometry was imaged in the first stage of work in program Autodesk Inventor. Using real torpedo external geometry preliminary projects of necessary changes was made which includes structure of submersion wheel and depth, head of the torpedo, lowering the centre of gravity, ballast structure. Changes are the result of necessary speed reduction from 23 in to 4–5 knots.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies