Tytuł pozycji:
Negocjacje w zarządzaniu – teoria i praktyka osiągania porozumienia
- Tytuł:
-
Negocjacje w zarządzaniu – teoria i praktyka osiągania porozumienia
- Autorzy:
-
Cichobłaziński, Leszek
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/chapters/2140994.pdf
- Data publikacji:
-
2022-02-25
- Wydawca:
-
Politechnika Częstochowska. Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej
- Źródło:
-
Psychospołeczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi; 108-117
9788371938566
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Negocjacje często są rozumiane jako metoda wygrywania sporów tak, aby zawsze „wyjść na swoje”. Stają się wówczas „grą o sumie zerowej”, tzn. że im więcej wygra jedna strona, tym mniej uzyska druga. Inaczej mówiąc, najczęściej spotykane podejście do negocjacji sprowadza się do jednego tylko stylu negocjowania, zwanego „wygrany – przegrany”. W niniejszym opracowaniu zaprezentowano szersze ujęcie negocjacji – jako proces dochodzenia do porozumienia, narzędzie skutecznego rozwiązywania konfliktu interesów i utrzymywania stosunków społecznych w stanie równowagi – tak w sferze mikro, jak i makro. Przedstawiono również zagadnienia warunkujące prawidłowy przebieg negocjacji.