Badanie i działanie w obszarze poznania społeczno-pedagogicznego. Tradycja pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej Research and Action in the Area of Socio-Pedagogical Cognition.The Tradition of Helena Radlińska’s Social Pedagogy
Pedagogika społeczna jest nauką praktyczną. Założycielką tej nauki w Polsce jest Helena Radlińska.Poznanie naukowe badanej rzeczywistości służy przetwarzaniu warunków życia osób, rodzin i grupspołecznych. W tradycji badań społeczno-pedagogicznych badanie łączy się ściśle z działaniem. Podkreślała to H. Radlińska w założeniach metodologicznych pedagogiki społecznej. W toku edukacji pedagogów społecznych istotnym elementem jest kształtowanie kompetencji badawczych. Są one ważnym składnikiem przygotowania do służby społecznej, oświatowej, wychowawczej oraz kulturalnej.
Social pedagogy is a practical discipline. Helena Radlińska is the founder of this science in Poland.Conducting scientific research on the reality of human life serves to transform the living conditions of people, families or social groups. H. Radlińska underlined it in the methodological assumptions of thesocial pedagogy. During the education of social pedagogues the formation of research competencies is animportant element of their educational process. They are a very important component of the preparationfor social, educational and cultural service.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00