Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przemiany języka muzyki – hałas jako norma estetyczna XX wieku

Tytuł:
Przemiany języka muzyki – hałas jako norma estetyczna XX wieku
Autorzy:
Kopčáková, Slávka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2131558.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Instytut Studiów Międzynarodowych i Edukacji Humanum
Tematy:
Audial culture
Musical culture
Aesthetics of Music
Tone
Sound
Noise and Silence
Źródło:
Humanum. Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne; 2015, 2(17); 53-62
1898-8431
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the course of 20th century, aestheticians of music considered not only increasing difference between art music and popular music but also the opposite processes. The languages of both spheres started to be overlapping so much that to tag whatever musical expression had lost its importance. The typical feature of some contemporary musical expressions or recent avant-garde works of art is its noise attribute. We mean tolerance for presence of noise sound includ-ing high intensity noise. In the contribution we consider the changes of musical phenomena, simultaneously respecting the fact that in the sound democracy” of the 20th century almost every sound is able to be employed. The purpose is to extend the potential aesthetic qualities of music.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies