Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Temperament a reakcje na reklamy stymulujące

Tytuł:
Temperament a reakcje na reklamy stymulujące
Temperament and reactions to stimulating advertisements
Autorzy:
Grochowska, Alicja
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2128955.pdf
Data publikacji:
2019-03-27
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
temperament
emotions
advertisement
Źródło:
Roczniki Psychologiczne; 2007, 10, 2; 135-159
1507-7888
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Utwory literackie, muzyczne, plastyczne, a także reklama mogą być badane ze względu na ich wartość stymulacyjną. Zarówno formalne, jak i treściowe cechy tych dzieł mogą wywoływać pobudzenie. W niniejszym artykule badano wpływ ekstrawersji, neurotyzmu i psychotyzmu na reakcje na reklamę o zabarwieniu erotycznym, rozumianą jako stymulującą. Badani studenci (N = 95) oglądali trzy reklamy prasowe różniące się natężeniem bodźców stymulujących. Za pomocą poligrafu Lafayette LX-3000W mierzono natężenie reakcji psychofizjologicznych (tętno, amplituda EDA, amplituda oddechu) i oceny emocjonalno-poznawcze (na skalach dyferencjału semantycznego). Prezentowane reklamy wywoływały silniejsze pobudzenie fizjologiczne u introwertyków i neurotyków niż u ekstrawertyków i u osób zrównoważonych emocjonalnie. Zrównoważeni introwerty- cy, neurotyczni ekstrawertycy i nisko psychotyczni introwertycy wysoko oceniali reklamy silnie stymulujące.

Works of art, literature, architecture, music and advertisements can all be analysed and studied with regard to their stimulating value. Formal and semantic properties of such objects can elicit arousal. In this study the associations of Extraversion, Neuroticism and Psychoticism as conceptualised by Eysenck (and measured by EPQ-R) with response to stimulating (erotic) press advertisements were examined. Three print ads were presented to 95 students. Physiological responses (EDA amplitude, pulse frequency and respiration maximal amplitude) were registered and analysed by the computer polygraph system Lafayette LX-3000W. Cognitive assessments were reported by the participants on semantic differentials. The results showed that stimulating ads elicited stronger physiological arousal in introverts and neurotics than in extraverts and emotionally stable participants. Positive cognitive assessments of stimulating ads were observed in emotionally stable introverts, neurotic extraverts and low psychotic introverts.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies