Icing on the overhead contact line exclude the possibility of efficient current collection from the overhead contact line. The effects oficing can result in losses for carriers due to delay or cancellation of trains and also cases of damage to the traction infrastructure and pantographs. Th e existing methods of de-icing the traction network (mechanical, chemical and electrical) are currently ineffective. Therefore, it is necessary to develop a new electrical method that takes into account the detailed current flow in the overhead contact line. This article presents a model for calculating the current flow in the overhead contact line and the resistances of droppers, suspension elements, and distance holders measured on the basis of actual measurements.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00