Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego układów przestrzennych

Tytuł:
Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego układów przestrzennych
Autorzy:
Zioło, Zbigniew
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2109351.pdf
Data publikacji:
2015-09-13
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
przedsiębiorczość
rozwój społeczno-gospodarczy
układy przestrzenne
entrepreneurship
spatial systems
socio-economic development
Źródło:
Przedsiębiorczość - Edukacja; 2015, 11; 8-23
2083-3296
2449-9048
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przyjęto założenie, że na rozwój procesów społeczno-gospodarczych układów przestrzennych zasadniczo wpływa poziom i jakość zasobów intelektualnych, które umożliwiają generowanie kapitału ludzkiego i społecznego, a także pobudzanie społecznych postaw przedsiębiorczości. Na tym tle  szczególną uwagę zwrócono na:  uwarunkowania kształtowania społecznych postaw przedsiębiorczości, wpływ potencjału ekonomicznego firm  na  aktywizację gospodarczą i powiązania rynkowe, relacje  między różnymi kategoriami firm, ich własnością, rodzajem produkcji i zasięgami rynku  oraz  wpływ przedsiębiorczości na rozwój społeczno-gospodarczy i kulturowy, a także podstawowe uwarunkowania kształtowania przedsiębiorczości w układach przestrzennych.

This study assumes that the development of socio-economic spatial systems is crucially influenced by the level and quality of intellectual resources that allow the generation of human and social capital, as well as the social stimulation of entrepreneurship. Against this background, particular attention has been paid to: factors shaping social entrepreneurship, the impact of the economic potential of the companies on the stimulation of economic and market relationships, arguments between different categories of companies, their property, the type of production and coverage of the market, as well as the impact of entrepreneurship on the socio-economic, cultural and fundamental determinants of entrepreneurship education in spatial systems.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies