Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Związek między sposobem słuchania oraz poziomem ekspresji ruchowej wykonawcy a percepcją utworu muzycznego

Tytuł:
Związek między sposobem słuchania oraz poziomem ekspresji ruchowej wykonawcy a percepcją utworu muzycznego
The relationship between the way of listening, level of motion expression of the performer and the perception of the piece of music
Autorzy:
Dolata, Izabela
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2087219.pdf
Data publikacji:
2010-08-27
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Źródło:
Studia Psychologica; 2010, 10; 225-249
1642-2473
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the present research was to determine the effect of the artist’s level of motor expression and the subject’s style of listening to musie (active vs passive) on the perception of a piece of musie. Seventy-nine students from the Academy of Musie took part in the experiment. Four experimental situations arose as a result of balancing two variables, each of which were expressed at two levels. The subjects listened to a piece of musie under one of two conditions: active versus passive (for the active condition an instruction intended to activate attentional and imaginational mechanisms was used) and with high versus Iow levels of motor expression on the part of the artist; the sound layer was controlled for in each of the four conditions. After watching the artists’ recordings, the subjects completed the Musie Differential Questionnaire by Andrzej Strzałecki, which is designed to measure the perception of musie along five dimensions: value, execution, mood, emotions and organization. The results showed that active listening had a positive effect on the perception of the value, emotions and organization of the musie, whilst the level of the artist’s motor expression did not have a significant effect on the perception of the musie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies