The contents of geography textbooks and school atlases have become the basis to elaborate on preparations of our society for contact with natural hazards. Leaving aside the causes of more frequent inflow of information about natural disasters, the question comes up on the effectiveness of education in view of raising education level intended in the reform of education system of 1999. This research was conducted in post middle schools in Warsaw in 2006/07. The debate on the need for broad geography education about natural hazards in the schooling period was started. It was pointed out that it is necessary to develop the ability to understand and recognize the hazard and the attitude which allows to take responsible decisions prior to, in the face of and following an extreme natural event.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00