There is now a wealth of research that explores the relationship between identity and foreign language teaching. This paper, by analysing stories delivered by teachers of varied professional experience, is intended to show that teacher identity can be viewed not just in relation to the cognitive dimension of the self, but rather with respect to the professional discourses prevailing in a particular historical period. Conceiving identity in this way requires a focus on the professional aspects of teaching theories and practices, along with issues of individual identity development situated in socio-political contexts and identifications with communities of practice. The paper centers on the contextually embedded factors that are liable to change with the social, cultural and historical discourses of practice.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00