Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obecność tekstów biblijnych zawierających przemoc (Rdz 4-11) w wybranych podręcznikach do nauki religii

Tytuł:
Obecność tekstów biblijnych zawierających przemoc (Rdz 4-11) w wybranych podręcznikach do nauki religii
Violence in the Bible (Gen 4-11) encountered in selected religious education textbooks
Autorzy:
Lemek, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2065652.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Uniwersytet Szczeciński. Wydział Teologiczny
Tematy:
Bible
religious education
catechesis
violence
textbooks
Biblia
nauczanie religii
katecheza
przemoc
podręczniki
Źródło:
Studia Paradyskie; 2021, 31; 105-122
0860-8539
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podjęto próbę analizy wybranych podręczników do nauczania religii dla ucznia i przewodników metodycznych dla katechety wydanych po 2001 roku, pod kątem dokonanego w nich procesu interpretacji tekstów biblijnych z Księgi Rodzaju 4-11. Omawiane perykopy opisują proces rozpowszechniania się zła, czego przejawem są kolejne akty przemocy, jakich dopuszcza się człowiek, oraz ukazują Boga, który przychodzi z pomocą. Materiały katechetyczne zostały przestudiowane pod kątem trzech reguł hermeneutycznych: zasady historyczno-literackiej, teologicznej, egzystencjalnej.

Violence in the Bible (Gen 4-11) encountered in selected religious education textbooks The article attempts an analysis of selected religious education student textbooks and of methodology guides for teachers published after 2001 based on their interpretation of the biblical verses from Genesis 4-11. The pericopes under consideration describe the process of the spread of evil, which is manifested in subsequent acts of violence perpetrated by men, as well as reveal God who comes to rescue. The analysis of religious education materials is conducted from the perspective of the following three hermeneutic principles: historical/literary, theological, and existential. Słowa kluczowe: Biblia, nauczanie religii, katecheza, przemoc, podręczniki 1 Katarzyna Lemek - dr nauk teologicznych, adiunkt na Uniwersytecie Szczecińskim, e-mail: katarzyna.lemek@usz.edu.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies