The aim of this project is to detect human factors and safety issues in road accidents in Iran and eradicate casualties, injuries and damages by improving safety culture and using new technology. Nowadays, nearly 1.24 million people are killed in road accidents every year in the world. Vehicle accidents can be divided into three fundamental categories: 1-accidents caused by human errors, 2- accidents caused by equipment failure and 3- bad road conditions. Safety design and paying adequate attention to human factors can eliminate the root of all these deadly crashes, injuries and musculoskeletal diseases; moreover, it can reduce economic loss due to disabilities caused by accidents. Iran is among the countries which has a high casualty rate due to cultural attitudes towards road rules and poor vehicle safety and facilities. In this project, one Iranian car company named Iran Khodro is chosen and all its aspects of safety design, human factors and production are studied and examined. In addition, some methods and solutions are given with new tested technologies in Europe to deal with human error and lack of safety facilities, e.g., using fatigue device technology to make the driver safe while driving, choosing safe cars for the roads by testing them in Euro NCAP program, etc. to reduce the possibility of accidents and to lower the number of fatalities and injuries and improve overall road safety.
Celem tego artykułu jest omówienie czynników ludzkich i zagadnień bezpieczeństwa w wypadkach drogowych w Iranie oraz zmniejszenie strat, obrażeń i szkód przez poprawę kultury bezpieczeństwa i stosowanie nowych technologii. Obecnie co roku na świecie blisko 1,24 miliona osób umiera w wypadkach samochodowych. Wypadki samochodowe można podzielić na trzy podstawowe kategorie: 1 – wypadki spowodowane błędami ludzkimi, 2 – wypadki spowodowane awarią sprzętu i 3 – spowodowane złymi warunkami drogowymi. Projektowanie bezpieczeństwa i poświęcenie odpowiedniej uwagi czynnikowi ludzkiemu mogą wyeliminować przyczyny śmiertelnych wypadków, urazów i chorób układu mięśniowo-szkieletowego. To może zmniejszyć straty ekonomiczne spowodowane niepełnosprawnością spowodowaną wypadkami. Iran jest jednym z krajów o wysokim wskaźniku wypadków spowodowanym kulturowymi postawami wobec przepisów drogowych, złym stanem bezpieczeństwa i obiektów. W tym artykule omówiono irańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Iran Khodro, w którym przeanalizowano aspekty dotyczące bezpieczeństwa, czynników ludzkich i produkcji. Ponadto niektóre metody i rozwiązania stosuje się w Europie, aby zająć się błędami ludzkimi i brakiem bezpieczeństwa, np. z użyciem technologii urządzeń zmęczeniowych. Dzięki temu kierowcy mogą bezpiecznie jeździć samochodem, wybierając bezpieczne samochody, przeprowadzając testy w programie Euro NCAP w celu zmniejszenia możliwości wystąpienia awarii, zmniejszenia liczby ofiar śmiertelnych i urazów oraz poprawy ogólnego bezpieczeństwa na drogach.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00