The effectiveness of training needs analysis and its relation to employee efficiency Skuteczność badania potrzeb szkoleniowych i jej związek ze sprawnością pracowników
This study investigates how the effectiveness of training process, and its phases, contributes
in enhancing the employee efficiency in the social service environment. Selfevaluation
questionnaires with the five-point Likert scale were carried out to get primary
data. Employee efficiency was measured as the self-perception of the acquired level of
qualifications before and after participating in the trainings. Respondents assessed also
whether the activities related to the training phases were delivered in the organisational
context. The correlation coefficient was used to ascertain the relation between each training
phase and employee efficiency. The study results illustrate positive correlation between
variables, such as training needs analysis, training transfer and employee efficiency. In this
article training needs analysis phase will be evaluated. These findings are significant to
design training programs as a part of the continuing professional development which are
essential in achieving employee efficiency, and lead to the benefits to the organization.
W artykule przedstawiono, w jaki sposób skuteczność analizy potrzeb szkoleniowych
przyczynia się do poprawy sprawności pracowników w środowisku usług socjalnych.
W celu uzyskania danych pierwotnych przeprowadzono ankietę samooceny z pięciopunktową
skalą Likerta. Sprawność pracowników mierzono jako samopostrzeganie nabytego
poziomu kwalifikacji przed i po uczestnictwie w szkoleniach. Respondenci oceniali także,
czy działania związane z pozostałymi fazami szkolenia przeprowadzono w kontekście organizacyjnym.
Do ustalenia relacji pomiędzy fazami szkolenia a sprawnością pracowników
zastosowano współczynnik korelacji. Wyniki badania wskazują na dodatnią korelację między
zmiennymi, takimi jak analiza potrzeb szkoleniowych, transfer szkoleń i sprawność
pracowników. Niniejszy artykuł koncentruje uwagę na ocenie skuteczności analizy potrzeb
szkoleniowych. Wnioski z badań mają kluczowe znaczenie dla projektowania programów
szkoleniowych, które są niezbędne do osiągnięcia sprawności pracowników i całej organizacji.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00