The effect of emotional intelligence, competence and interpersonal communication on the performance of senior high school teachers through achievement motivation in Makassar, Indonesia
The effect of emotional intelligence, competence and interpersonal communication on the performance of senior high school teachers through achievement motivation in Makassar, Indonesia
The presented research aims at analyzing whether the emotional intelligence, competence, and interpersonal communication directly affect teacher performance in senior high schools in Makassar. This research also aims at analyzing whether emotional intelligence, competence, and interpersonal communication indirectly affect teacher performance through achievement motivation in senior high schools in Makassar. The research was a quantitative study. The sample of this research consisted of 130 respondents. The data were analyzed using Structural equation Model AMoS 18. The findings show that emotional intelligence has a positive and significant effect on teacher performance. every teacher’s emotional intelligence proves convenient in teaching. Competence has a positive and significant effect on teacher performance. It is important in supporting the teaching profession. In addition, it allows teachers to conduct the learning process effectively.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00