W pracy przedstawiono badania, których celem jest diagnozowanie zwiększonego luzu zaworowego silnika spalinowego z zapłonem samoczynnym. W eksperymentach stanowiskowych prowadzono pomiary przyśpieszenia drgań silnika spalinowego, w którym modelowano powiększony luz zaworu dolotowego i wylotowego. W celu poszerzenia możliwości diagnostyki ww. uszkodzenia wykonywano także pomiary i analizy hałasu, mierząc ciśnienie akustyczne w pobliżu silnika. Na podstawie zarejestrowanych sygnałów przeprowadzono ich analizę stosując uśrednianie i filtrację oraz wyznaczając energię, a także rozkłady czasowo-częstotliwościowe Wignera-Ville'a.
The paper presents test results, whose aim is diagnosing of valve clearance increase in a combustion diesel engine. Acceleration of the engine vibration was measured in laboratory tests of the engine, in which clearence of intake and exhaust valves was increased. In order to widen diagnosis possibility of this valve clearence, noise was also measured and analysed by teaking acoustic preassure near the engine. On the basis of recorded signals, an analysis was made using average and signal filtration and as the next step energy was counted, as well as Wigner-Ville time-frequency decomposition.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00