Ewolucja informacji o usługach w zbiorowym transporcie miejskim na przykładzie Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni Evolution of information on services in collective urban transport on the example of the Public Transport Board in Gdynia
Pod wpływem zmian w dostępnych technologiach informacyjnych
pasażerowie oczekują coraz lepszej informacji o usługach.
W rozwiązaniach informacyjnych stosowanych przez organizatorów
i operatorów zbiorowego transportu miejskiego nastąpiły w ostatnich
latach daleko idące zmiany w tym zakresie. W artykule przedstawione
zostały nowoczesne rozwiązania informacyjne stosowane w zbiorowym
transporcie miejskim. Rola informacji w tym transporcie została pokazana
na przykładzie Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. W związku
z wprowadzeniem w Trójmieście nowoczesnego systemu zarządzania
ruchem drogowym TRISTAR oraz zakupem wielu nowoczesnych autobusów
i trolejbusów w sieci ZKM w Gdyni znacznie rozwinięto system
informowania pasażerów o usługach tego organizatora. W systemie tym
istotną rolę pełnią ciągle rozwijające swoją funkcjonalność strony i aplikacje
internetowe udostępniające zarówno statyczną, jak i dynamiczną
informację o usługach zbiorowego transportu miejskiego. Podstawą ewolucji
informacji o usługach transportowych stały się innowacyjne i nowoczesne
nośniki informacji i aplikacje internetowe. Można przyjąć, że dzięki
tzw. internetowi rzeczy będzie postępować dalszy rozwój aplikacji prezentujących
dostępne sposoby podróży wraz z wszystkimi niezbędnymi
informacjami służącymi do podejmowania racjonalnych lub optymalnych
w danych warunkach decyzji determinujących zachowania transportowe.
Under the influence of changes in available information
technologies, passengers expect better and better information about
services. Information solutions used by organizers and operators
of urban public transport have undergone far-reaching changes in
recent years.The article presents modern applied information solutions
in urban public transport. The role of information in this
transport has been shown on the example of the Public Transport
Board in Gdynia. In connection with the introduction in the Tri-
City a modern TRISTAR traffic management system and the purchase
of many modern buses and trolleybuses, the information system
for passengers about the services of this organizer has been
significantly developed. An important role in this system is played
by websites and internet applications that are constantly improving
their functionality, providing both static and dynamic information
about urban public transport services. Innovative and modern information
carriers and internet applications have become the basis for
the evolution of transport services. It can be assumed that thanks to
the Internet of Things will continue to develop applications presenting
available travel methods together with all necessary information
to make rational or optimal decisions in the given conditions determining
transport behavior.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00