Dostępność komunikacyjna transportem zbiorowym w Białymstoku – wpływ środków z perspektywy UE na lata 2014–2020 The accessibility of public collective transport in Białystok – impact of European funds from the financial perspective 2014–2020
W artykule pokazano, jak na zmianę dostępności transportem
zbiorowym w Białymstoku wpłyną środki UE z perspektywy
finansowej 2014–2020. Przyjęto, że fundusze unijne będą głównym stymulatorem
zmian komunikacji zbiorowej w zakresie czasów przejazdu.
Przedstawiono analizę z perspektywy dwóch okresów: pierwszego, od
roku 2013, przedstawiającą dostępność przed wprowadzeniem kluczowych
inwestycji z perspektywy 2014–2020. Druga data to rok 2020,
kiedy wg autora wykonane zostaną planowane inwestycje infrastrukturalne,
które wpłyną na zmiany dostępności. Inwestycje infrastrukturalne,
na których oparta jest analiza zmiany dostępności transportem miejskim
w Białymstoku, przedstawione zostały w dwu ekspertyzach dla miast
Polski Wschodniej. Głównym celem opracowania jest sprawdzenie, czy
środki z perspektywy UE na lata 2014–2020, które przeznaczone zostaną
na poprawę funkcjonowania komunikacji zbiorowej w Białymstoku,
zostaną dobrze wydatkowane. Analiza poprawy dostępności transportu
zbiorowego w sposób jednowymiarowy przedstawi zmiany powierzchni
izochrony, czasu dojazdu, liczby osób oraz gęstości zaludnienia znajdującej
się w izochronach w latach 2013 i 2020.
The article presents how funds from the EU perspective
2014–2020 will contribute to change the accessibility of collective
transport in Białystok. It is assumed that European funds will
be the main encouraging factor for changes in the public transport
as far as journeys’ times. Two periods have been analyzed.
Firstly accessibility before implementation of key investments as
things are in 2013 has been presented . The second date is 2020,
when – according to the Author – developments financed from the
2014–2020 EU financial perspectives that contribute with change
of accessibility are fulfilled. Infrastructure investments, which
are basis of the analysis of changes in the accessibility of public
transport in Białystok have been presented within two expertises
concerning cities of Eastern Poland. The primary objective of the
study is to verify if expenditure of funds from the EU perspective
for 2014–2020, for improvement of the functioning of public
transport in Bialystok is effective. Analysis of improving the accessibility
of public transport in a one-dimensional surface changes
presents isochrones, journey’s time, number of passengers and
population density of isochrones in 2013 and 2020.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00