The aim of this essay is to try to apply the theory of researching the literary work created in the 20th century – geopoetics – to the text of the emigration drama by Nikolai Yevreinov. The author points to the difficulty she encounters when using this theory to study drama. She points out that the category of time and space is associated to a higher degree with performance. Nevertheless, the structure of the playwright’s two texts shows connotations in the theory: creating a foreign space and creating a remembered space meets the assumptions of the event-generating and world-giving attitude of the subject.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00