Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Relacje pomiędzy planowaniem rozwoju struktury zabudowy miasta a systemem transportowym na przykładzie Krakowa

Tytuł:
Relacje pomiędzy planowaniem rozwoju struktury zabudowy miasta a systemem transportowym na przykładzie Krakowa
Relations between planning of the citys buildings structure development and the transport system based on the example of Krakow
Autorzy:
Faron, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/192863.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
planowanie systemów transportowych
planowanie zagospodarowania przestrzennego
transport zrównoważony
transport system planning
spatial development planning
sustainable transport
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2018, 1; 26-29
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obserwowany w ostatnich latach dynamiczny rozwój miast ma bardzo silny wpływ na funkcjonalność układu drogowo-ulicznego. Powstawanie nowych osiedli mieszkaniowych, wielkopowierzchniowych obiektów handlowo-usługowych czy hal produkcyjnych jest znaczącym generatorem ruchu mającym bardzo silny wpływ na zmiany, zarówno w funkcjonowaniu układu ulicznego, jak i systemu transportu zbiorowego. Działania miasta na rzecz rozwoju tych systemów powinny być ściśle związane z planowaniem struktury funkcjonalno-przestrzennej miasta. Jednym z najbardziej efektywnych środków transportu zbiorowego jest transport szynowy, w większości niezależny od ruchu samochodowego. Rozwijając ten system, należy jednocześnie skupić się na odpowiednim zagospodarowaniu otoczenia jego przystanków pod kątem funkcji użytkowania terenu i jego intensywności, co zapewni wysoki potencjał pasażerski. Niniejszy artykuł jest rezultatem projektu „Model przestrzennej struktury Krakowa. Perspektywa planistyczna”, opracowanego na zlecenie Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Krakowa [1], którego autorka niniejszego artykułu była współautorką.

The dynamic growth of cities, which have been observing for last years, has an significant impact of the road network function. New traffic generators such as housing estates, commercial or industry developments, have visible impact on the street network traffic and public transport condition. Activities of the city devoted for the development of transport systems, should be focused on the planning of the function-spatial city structure. One of the most effective public transport means is track transport (rail, tram and metro), where the development of land surrounding the track transport stops and station, should be planned with the special care and attention. Mainly this way we can ensure a high passenger potential for those systems. This article is a result of the project “Spatial structure model of Krakow. Planning perspective” for the Municipality of Krakow freelance agreement, where the author of this article was the member of authors group.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies