Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania tarcia i mechanizmów zużycia stopu tytanu Ti6Al4V w skojarzeniu z węglikiem spiekanym z powłoką PVD-TiAlN na tribometrze pin-on-disc

Tytuł:
Badania tarcia i mechanizmów zużycia stopu tytanu Ti6Al4V w skojarzeniu z węglikiem spiekanym z powłoką PVD-TiAlN na tribometrze pin-on-disc
Investigation of friction and wear mechanisms of PVD-TiAlN coated carbide against Ti6Al4V titanium alloy using a pin-on-disc tribometer
Autorzy:
Niesłony, P.
Małecka, J.
Hepner, M.
Bogdan-Chudy, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/190903.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
współczynnik tarcia
zużycie
stop tytanu
pokrywany węglik spiekany
friction coefficient
wear
titanium alloy
coated sintered carbide
Źródło:
Tribologia; 2015, 2; 87-101
0208-7774
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań tribologicznych stopu tytanu Ti6Al4V w skojarzeniu z węglikiem spiekanym z powłoką PVD-TiAlN w warunkach tarcia suchego. Badania doświadczalne przeprowadzono na tribometrze pin-on-disc, który umożliwia ciągłą rejestrację współczynnika tarcia oraz zużycia. Celem identyfikacji występujących mechanizmów zużycia zastosowano mikroskopię elektronową skaningową (SEM) wraz z analizą EDS.

In this paper, the tribological behaviour of the TiAlN coated carbide inserts in dry sliding against Ti6Al4V titanium alloy was investigated. A pin-on-disc device was used to record both the friction coefficient and the linear wear of the tribo-pair vs. the sliding distance. Scanning electron microscopy (SEM) and X-ray microanalyses by EDX were applied for observations of wear scars and wear products, and the identification of the predominant wear mechanisms that occurred.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies