Tytuł pozycji:
Podawanie wiedzy czy wychowanie − zadaniem szkoły
- Tytuł:
-
Podawanie wiedzy czy wychowanie − zadaniem szkoły
Instruction Or Upbringing as the Task of School
- Autorzy:
-
Nowak, Marian
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1861447.pdf
- Data publikacji:
-
1993
- Wydawca:
-
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
- Źródło:
-
Roczniki Nauk Społecznych; 1993, 21, 2; 79-92
0137-4176
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
One of the essential problems pointed out by the pedagogic literature in Poland today is the question of approach to the two basic tasks, i.e. upbringing and instruction, as well as putting them into practice by the contemporary school. There were various conceptions of how to solve this problem. The history of the pedagogic thought knows three basic conceptions which refer to the connection in school work of these two functions of school: the function of instruction and of upbringing. The paper depicts all three conceptions: „upbringing lessons” (Herbart), „instructive lesson” and „school life”. In conclusion one seeks to meet the problem of the tasks of contemporary school in the context of the mentioned three proposals as to joining upbringing with instruction.