The symbols that occur in the Light-Life Movement not only define the dynamics and rhythm of its life but also play an important role both the life of an individual and in that of society. Apart from that they also fulfill psychopedagogical functions. The symbols of the movement not only help to formulate the personality ideal, but they also encourage putting it into practice. Traces of presence of the symbols and of the meanings they bring can be found in man’s biological, psychological, sociological, cultural and spiritual, sociological, cultural and spiritual spheres.
The „forgotten language” of symbols is vital for the processes of education and self-education. It seems that with respect to the latter one the role of the symbols increases proportionally to the decrease in the influence of other factors.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00