Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Co widzą algorytmy? Konsekwencje algorytmicznej (nie)widoczności i (nie)widzialności danych

Tytuł:
Co widzą algorytmy? Konsekwencje algorytmicznej (nie)widoczności i (nie)widzialności danych
What do algorithms see? Consequences of algorithmic (in)visibility and (in)transparency of data
Autorzy:
Piwowar, Kuba
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1856760.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Narodowe Centrum Kultury
Tematy:
algorytm
dane
widoczność/widzialność danych
proxies
algorithm
data
data visibility/transparency
Źródło:
Kultura Współczesna. Teoria. Interpretacje. Praktyka; 2019, 104, 1; 35-52
1230-4808
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Algorithms and their performance are a derivative of the efficiency of their design, quality of the data they use as well as the data that they tend to omit – intentionally or due to lack of access to it. Equally important are assumptions made by algorithms to fill the gaps in the data on which they work. As technological and social constructs they are reality-describing models which either remain visible in the process of data analysis or are pushed beyond the limits of our perception. The author discusses ways in which data can be made both visible and transparent, while diagnosing the sources of data omissions and their consequences.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies