The article suggests using the context of the latest neurocognitive research as a source of a new paradigm used in knowledge of theatre area analysis. It can be used in reinterpreting historical aesthetics of the performing arts and its cognitive-imaginative patterns. The analysis of Vsevolod Meyerhold’s practice, carried out with the use of contemporary works focusing on the topic of perception of emotions and movement and neuronal simulation rooted in the concept of the embodied cognition.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00